Gosp. Thomas Smid – stvarna i moguća istina u STR

Juče sam po prvi put razgledao stranicu na ovoj web adresi: http://www.physicsmyths.org.uk/ .

Sređeno, sistematično, pregledno, kvalitetno, svestrano (sve NAJ). Prosto da mu zavidim (kolika sam samo ja univerzalna neznalica). Nakon pregledanih diskusija na toj stranici zaželim da ukažem na pojmove stvarnost (stvarna istina, istina koja se posmatra i mjeri) i mogućnost (moguća istina, istina koja se može eksperimentalno ostvariti, pokazati i dokazati). Čini mi se da na toj stranici ovo moje zapažanje treba posebno naglasiti vezano za algebarske iskaze u Einsteinovim i Lorentzovim formulama.

Te formule smatram korektnim i objektivno istinitim, ali Einsteinovo tumačenje tih formula nije ni korektno ni objektivno istinito.

Međutim, želja je jedno, a mogućnost drugo. Ne znam jezik, nemam kompjutersko znanje, ne znam poslati tekst na tu stranicu. Danas pronađem adresu Thomas-a Smid-a za privatne poruke i odlučim se na ovaj post (na koji ću mu poslati samo link). U poruci ću mu poslati ovaj link http://kvadrivektor.blogspot.com/2012/10/einstein-i-lorentz-crtkano-vrijeme.html

Da li će mi T. Smid odgovoriti?!

Da, dobio sam odgovor (prema Google prevodu):

Dragi Mustafa,

Hvala vam za vaše e-pošte.

Lorentz transformacija je izveden na pogrešan način. Vidi moje stranice
http://www.physicsmyths.org.uk/lorentz3.htm ,
http://www.physicsmyths.org.uk/lorentz.htm , http://www.physicsmyths.org.uk/lorentz2.htm .

Srdačan pozdrav,
Thomas Smid

—–
Sada se (ja) pitam – umijem li se izraziti i jasno napisati vlastitu misao?! Kada napišem: ovo je stvarnost vt , a ovo je mogućnost t_v =  vt/c , da li to trebam još pojašnjavati?! Jedno je stvarna istina, a drugo je moguća istina. Obje je moguće eksperimentalno provjeriti, pokazati i dokazati. U Einsteinovim iskazima je mnogo takvih iskaza. Einstein ih (pogrešno) poistovjećuje, pogrešno analizira i pogrešno tumači!
Slično je i sa Lorencovim koordinatama:
ovo je stvarnost x = ct , a ovo je mogućnost x’ = ct’.
Obje je moguće eksperimentalno pokazati i dokazati. Obadvije veličine (x i x’) obistinjuju se istovremeno i u istom posmatranom konkretnom primjeru, ali ne po Einsteinovom tumačenju, načinu razmišljanja i zaključivanja.
U bilo kojem konkretnom primjeru, “relativistički faktor” ima istu vrijednost i u jednoj i u drugoj jednakosti, te je sljedeća jednakost sasvim korektna, tačna, istinita, za sve moguće brzine 0 < v < c <
T. Smid je matematičar, ali ga, opet, ne interesuju  geometrijske, algebarske i fizičke istine koje iz navedene jednakosti može izvesti, te ih analizirati po smislu i sadržini
te iz toga izvući odgovarajuće zaključke. Međutim, njemu je, značajnije da Lorentzove formule nisu korektno izvedene (što mene uopšte ne interesuje). Dakle, upućujem na korektno značenje Lorencovih koordinata, na značenje koje nije suprotno klasičnoj fizici i Euklidovoj geometriji, te ih je uvijek moguće i eksperimentalno provjeriti i potvrditi. Upućujem to algebrom i geometrijom i to ne interesuje matematičara koji vidi pukotine u Einsteinovoj STR. Naravno, pokazani smisao Lorentzovih dužina još manje će interesovati relativistu – ljubitelja Einsteinovih govornih iskaza o prostoru i vremenu.
Svaka od nacrtanih dužina na sljedećem crtežu može se eksperimentalno provjeriti, pokazati i dokazati. Mogu se i algebarski opisati, ali u svim algebarskim iskazima potrebno je uočiti šta je stvarnost, a šta mogućnost (moguća stvarnost).
Svaku od nacrtanih dužina mogu algebarski iskazati kao proizvod brzine (bilo koje, bilo kolike) i odgovarajućeg vremena. Zapazite – riječ mogu iskazati. To je mogućnost, moguća stvarnost, eksperimentalno pokaziva i dokaziva.Šta je stvarnost, a šta mogućnost na prikazanom crtežu? Prema početnim uslovima i opisu
PC = ct = x  i PB = vt = x/n je stvarnost. PD = LN = LC = x’ = ct’  ,
BL = LT = vt’  i  BN = CL = x'+vt’ je mogućnost, moguća stvarnost!
Dužinu x’ moguće je ostvariti brzinom c za vrijeme t’ (mada se u konkretno posmatranom primjeru ne ostvaruje tom brzinom i za vrijeme t’).
———–
U odgovoru (danas, 08.11.) T. Smith-u napisao sam:
Hvala i Vama na blagovremenom odgovoru.

Pregledao sam vaše stranice (sa kojima sam prezadovoljan).
 Želio sam samo ukazati na:
– stvarnu (konkretnu) fizičku, geometrijsku i algebarsku istinu
– moguću (konkretnu) fizičku, geometrijsku i algebarsku istinu.
Meni su Lorentzove veličine korektne ( u skladu sa klasičnom fizikom i Euklidovom geometrijom), ali nije korektno Einsteinovo tumačenje značenja ( i primjena u STR) Lorentzovih veličina.
Pozdrav!
———
Danas (12.11- 2012.) dobio sam odgovor: “…  nema istine u Lorentz transformacije god, kao što ne može biti izveden bez izradu matematičkih pogrešaka.Nepromjenjivost brzine svjetlosti jednostavno zabranjuje da postoji brzina ovisi transformacija za svjetlosnih signala na sve.”
Ponovo sam uzvratio:
Zar nisam jasan u govornom iskazu?!

Meni su Lorentzove veličine korektne <http://kvadrivektor.blogspot.com/2012/11/simetricnost-lorentzovih-velicina.html>

Zar nisam jasan u govornom iskazu?!

Meni su Lorentzove veličine korektne <http://kvadrivektor.blogspot.com/2012/11/simetricnost-lorentzovih-velicina.html>

u skladu sa klasičnom fizikom i Euklidovom geometrijom), ali nije korektno Einsteinovo tumačenje značenja ( i primjena u STR) Lorentzovih veličina. Pozdrav!

– stvarnost  (ct-vt) , mogućnost –  (ct-vt):c = 2t2

– stvarnost – (ct+vt)  ,  mogućnost – (ct+vt):c = 2t1

 – stvarnost: x = ct , mogućnost: x’ = ct’
——————-
Nastavak razgovora pogledajte ovdje: http://osnovnipojmovi.blogspot.com/2012/11/invarijantnost-brzine-c-nije-uzrok.html
Ovaj unos je objavljen u Nekategorizirano, Prostor i vrijeme, Specijalna teorija relativnosti i označen , , , , , . Zabilježite trajni link.

Komentariši

